Paddling

Hellu

Idag lämnade vi lilla torpet. Solen sken och det var inte för hett ute, utan "bara" 22 grader. Vi tog bilen och styrde den till sjön Yxningen. Där hyrde vi en kanot och paddlade ut.
Det var lite små tungt eftersom vi hade motvind, men otroligt mysigt.
Vi stannade vid en ö, där vi fikade och badade. Efter vår tur åkte vi till Ringarum och hälsade på pappa samt passade på att handla i affären, där hade de byggt ut! Det händer grejer i byn.

Kvällens middag är nu uppäten som bestod av kycklingsfilé. Jag sitter ute och bloggar och mannen han är så där supermanlig och hugger ved.
Det är vår kväll det. Igår kväll smaskade vi på dessa godningar

Kärftor! Som jag älskar kräftor, jag skulle kunna äta det varje dag till middag. Nä, okej inte varje dag men en gång i veckan eller i månaden iaf ;)
Samma sak är det med sushi, en maträtt jag alltid är sugen på. Det är såååååå gott.

Imorgon är det fredag, semestern börjar ta slut för på måndag börjar jag jobba igen. Dags att inta stolen på mitt kontor igen. (5 veckor sen jag var där sist) Det kommer bli kul att sätta fart och göra mål inför hösten. Sen jobbar jag ju inte så många veckor innan det är dags för semester igen. :)
//Maddo

Jag gjorde det

Torts regnet tog jag på mig träningskläderna och knöt skorn och gav mig ut och sprang. Det var länge sedan jag sprang sist och det var först dödsjobbigt, sen helt okej, sen fick jag skoskav av skorna... Nå väl jag sprang och gick 4km jag känner mig nöjd.
Innan jag stack ut hade jag skrivit ner ett styrkepass som jag körde igenom när jag kom hem. När passet var över badade jag i svett så det var superskönt att ställa sig i Vidars egenbyggda dusch. Den funkade väldigt bra, och det känns lite speciellt att stå näck och duscha ute... hehe tur att vi bor helt öde ute i skogen.
Det kändes otroligt bra att träna, på fredag kör jag ett pass igen.

Efter regn kommer solsken, lagom tills jag hade tränat klart började det spricka upp på himlen igen.

Ikväll ska jag och Vidar äta något som jag lääääääängtat efter massor.
Det är rött, det är hårt och det är sjukt gott!

/Maddo

Världen vattnas

God middag världen!

Idag har vi sovit länge, klockan 10:00 vaknade vi. Och jisses vad skönt jag har sovit som alltid här ute i torpet.
Vi gick upp och åt frukost samtidigt började det regna. Vi satt under veranda taket och åt det var mysigt. Ännu har det inte slutat att regna utan det regnar nog ännu mera nu. Men det behövs för det är supertorrt i backen.
Efter frukost gick vi och la oss i sängen igen och här ligger vi nu, Vidar läser och jag bloggar.
Newton och Kiwi håller sig också inne.
När det började regna kom Kiwi och jamade argt mot mig, som att hon bad mig att stänga av vattenkranen ;) Lite sårt dock och även om jag hade kunnat så hade jag inte velat göra det heller. Är lite små trött på sol och värme efter Gotlandresan.

Oj vad svenskt att prata om väder ett halvt inlägg. Men det är inte så mycket som händer, inte idag. Jag hade tänkt att ge mig ut att springa ett varv för att fortsätta att hålla igång träningen efter Vidars och min cykelsemester. Sen har Vidar bygget en dusch här ute på landet med.
Men jag är inte så sugen på att springa i ösregn utan väntar tills de blir uppehåll. Den här sommaren har jag varit superdålig på att träna och jag känner i kroppen att jag inte mår bra av det. Så det kommer bli skönt att komma igång igen.

Imorgon är det 3 veckor kvar tills jag tar tåget ner till Skåne och Åhus och får krama om min Mia igen. Jag saknar henne sjukt mycket och det kommer bli helt underbart att spender 10 dagar med henne på stället vi blev vänner på- New York. Det känns pirrigt att åka dit, kommer blir kul att se alla gamla ställen tillsammans igen.
I höst är det 7 år (!!!!!!!!) sen jag åkte iväg som au pair. Det är en tid jag nästan dagligen tänker på. Åh vad det kommer bli skoj att resa iväg men en av sina bästavänner. <3

Ha en fin onsdag (är det idag va?)