En födelsedag, middag med vänner och cykelutflykt

Här kommer helgen i ett svep!
Jättetidigt i fredagsmorse blev jag väckt av min fina familj med sång och packet. Ja hade tackat nej till frukost på sängen, då den avslappnade känsla skulle ha svårt att infinna sig tillsammans med en 1-åring. ;) Vidar hade dukat upp frukost i köket som vi åt tillsamman.
Efter lång-frukosten, busade jag och lillan och plötsligt kackar det på dörren och när jag öppnar står Mamma, mormor, Morgan och hans Emelie där och sjunger för mig! In kommer de med blommor, packet och fika.
Jag hade ingen anning om detta och blev verkligen så glad!! Jag hade inte tänkte att styra ihop något kalas i år. Då jag endast fyller 28... Men dom hade tänkt något annat.
Det var så mysigt. Jag bjöd på tårtan som jag slängde ihop dagen innan, den blev helt okej. Nästa gång ska jag göra en tjockare marängbotten.

När spontanbesöket åkt hem igen, gick jag och lillan ut på en långpromenad som slutade i ösregn... (inte okej, när en fyller år!!) Väl hemma igen slängde jag upp fötterna i soffan och kollade på två avsnitt av OITNB.
Medans Vidar fixade middagen till kvällen.
Vid 20oo kom dom äntligen! Therese och Johan som varit iväg på NZ i ett heeeeeelt år. Det var overkligt att se dom igen och jag kände att jag typ spark av glädje när jag såg Tessan stiga ut bilen. Så efterlängtad!!
Igår efter frukosten så packade vi med oss lunch och begav oss till segelbåten. Vi åkte ut och seglade i vår vik här hemma, la till vi en klippa och åt potatis och sill.
Efter fikat seglade vi tillbaka hem igen för att vänta in nästa gäng som kom och hälsade på Mattias och hans tjej Hanna.

Vi åt kräftor till middag och hade trevligt... så trevligt att klockan helt plöstligt var ett på natten. Samtalsämnena tog liksom aldrig slut, och jag älskar såna kvällar med vänner, då en bara sitter och pratar och pratar och pratar.
Idag var vi alla lite sega, för även om en går och lägger sig sent så blir de ingen sovmorgon, för någon i huset vill gärna upp och hoppa runt 7.30...
Efter frukosten åkte Therese och Johan hem. Då packade vi en fika"korg" med smörgåsar, kaffe och sockerkaka och begav oss ut på en cykeltur på "andra sidan". Vi cyklade till Skällviks borg, som är en ruin från 1200-talet. Där intog vi fikat som blev dagens lunch, innan vi sen cyklad hem igen.
Det var en mysig utflykt och kul att se ställen här omkring som vi ännu inte sett.

Vi såg vår hus på andra sidan. (Ligger mittemot slottsruinen)

Mysig cykelväg.
På färjan hem igen.

Nu ska jag läsa slutet av min bok "Farliga vidder", en bok jag inte rekomenderar. Super förlegad syn på kvinnor och dåligt berättande. Men jag har någon form av "tvång" att jag måste läsa klart en bok jag börjat läsa, kan liksom inte skit i att läsa klart även om den visar sig vara dålig efter halva vägen...
Men snaaaaart är jag klar och då ska jag hugga in på en ny bok. När jag fyllde fick jag två nya böcker i present!. (En bok är den bästa present du kan ge mig, älskar att få böcker)

Imorgon börjar Vidar att jobba igen efter 4 månaders ledighet, vardag på riktigt.
Det känns faktiskt skönt att komma in i vardagslunket igen, vi har verkligen haft världens längsta och bästa sommarlov.
Imorgon kommer en annan vän till mig som jag inte heller har träffat på över ett år! Det kommer bli roligt.
Fem av mina absolut närmsta kompisar bor långt ifrån mig, så därför blir det inte att en ses så ofta.