En lång promenad till Burgsvik...

Sista kvällen i Ljugarn, middag på Tapas stället Pighuset och en kvällspromenad hemmåt.

Hej vänner!
Det blåser i Burgsvik där vi ligger med båten nu. Men solenskiner och vi har badat tidigare idag. Lillan älskar att bada, hon är inte rädd för vatten utav vill gärna slänga sig i med hela kroppen inkl. huvudet under vattenytan. När hon får kallsup så skrattar hon bara... Det får bli att lära henne att simma tidigt, och hålla 100% uppmärksamhet.

Efter Ljugarn där vi befann oss sist jag skrev så har vi seglat ner till en hamn som heter Vädburg som ligger nästan vid Gotlands sydspets. Ännu en gång var det högsjö på vägen dit... Jag hade tagit sjösjukepiller men dom gör mig så otroligt trött att jag nästan hellre är sjusjuk för att slippa den tröttheten. Vi kollade upp på kartan och såg att Burgsvik som var nästan hamn vi skulle till, låg 1,5 mil i från Vändburg, då bestämmde vi att jag och Vibsen skulle gå dit för att slippa en dag med vågor.
Så igår packade vi en ryggsäck med smörgåsar, frukt och vatten, kastade loss Vidar som seglade iväg själv, och så började vi gå.
2,5 timme senare var vi framme. Då åt vi pizza och sen gick vi ner i hamnen och tog emot Vidar som kom in 2 timmar efter att vi hade anlänt. Det var skönt att gå en riktigt långpromenad och slippa vågorna.

Vi stannar här än natt till och imorgon bär det av till Stora karlsö. På lördag hoppas vi på att kunna segla över till vår skärgård igen. Det kommer bli skönt att slippa ligga i gästhamnar samt segla i höga vågor. Det är häftigt att ha fått sett så mycket av Gotland, det är verkligen en ö som är otroligt olikt naturen på fastlandet att det känns som en inte befinner sig i Sverige. Dessutom verkar vi ha bättre väder här än hemma. :)

Nu har jag läst klart Sista brevet till Sverige, tufft liv de hade förr i tiden. I dag är livet tufft på helt andra sett... Det var väldigt lärorikt och intressant att läsa de där böckerna. Nu har jag börjat på en annan bok, ingen klassiker direkt. (Kände att jag behövde något lättsamt) blev en bok av Nora Roberts.