Myh och Amanda

Hallå vänner!
Här bjuder jag på en bildbomb från dagarna då Myh och Amnda kom och hälsade på oss. Vi firade midsommar tillsammans, sist vi tre gjorde det var när vi var au pairer i NYC 2008. Så i år var det verkligen dags igen.

På torsdagen kom Myh med bil upp från Skåne (hennes familj bor där, Myh bor i LA) vi åt klassisk amerikans mat till middag haha... Hamburgare.
I fredags var det midsommarafton då cyklade jag, Myh och Vibs ut och plockade blommor till våra kransar. Vidar åkte in till Norrköping och hämtade Amanda som kom med tåget från Köpenhamn.
Vi åt midsommarlunch och drack några drinkar som vi blandade till. Efter kvällens middag så gick jag och tjejerna ner och bastade och badade. Det var verkligen mysigt! :)

På midsommardagen kom min mamma ut till oss för att vara barnvakt till Vibs, medan vi tog segelbåten till Arkösund. Vädret var på topp och vinden blåste åt rätt håll. Jag och Amanda badade efter båten, vilken var härligt! :)
När vi kom fram till Arkösund kom min pappa förbi med hans moterbåt som han just hade sjösatt så vi åkte en sväng med den också.
Efter att vi ätit pizza som Vidar bakade så gick vi till hotellet och sen vidare till en bar där den bjöds på dans och musik från ett liveband.
Klockan hann att bli soluppgång innan vi landade i våra sängar på båten.

Söndagen åkte Amanda hem igen... Eftersom att både Myh och jag håller på att läsa Utvandrarserien så kollade vi på första filmen. Perfekt aktivitet efter en intensiva helgen.
I måndags åkte vi in till Norrköping där vi gick en sväng på stan, Myh bjöd mig på lunch, vi åt fisksoppa på Fiskemagasinet. (Alltid lika god!) När vi kom hem till Stegeborg igen gick vi en promenad runt Brevik.
Tisdagen bestod av packning och tvätting för min del.... Men vi gick en promenad runt Sontorp och köpte glass på Stegeborgsgården. Efter middagen som Myh stod för så åkte hon sedan tillbaka till Åhus. (Alltid lika ledsamt och jobbigt att veta att vi inte ses på minst ett år.)

När Myh åkte iväg så for jag och Vidar runt som yra höns i huset för att packa, städa och fixa... På kvällen började vår resa på Gotland där vi är just nu...
Mer om det i nästa inlägg.

//Maddo

Kommentarer:

1 Sandra:

Vilken härlig midsommar! Och fina drinkar!;-) och CAD snygga bi var på midsommar! Synd att ni redan dragit till Gotland för nu har jag semester äntligen! När skulle ni komma hemåt igen? Ha det så fint så får vi höras!kraam!

Svar: Vi kommer vara iväg i ca 3 veckor. Men vi jag hör av mig när vi är hemma igen. Om inte annat så får vi ju ses över en helg. Kramar!

2 Sarah:

Många fina bilder :)

Svar: Tack!

3 Malin :

Men så mysigt ni verkar haft det :) perfekt helg ju 👍🏼 o vädret var med oss 🙏🏼 Så sorgligt att dom inte bor närmre :(

Svar: Ja vädret spelar ju stor roll. Blev en väldigt rlig helg :) Det är så trist att de inte bor närmre samtidigt blir ju extra speciellt när vi väl ses :)

4 Paulina:

Wow va mysigt ni fick de, massa skoj! Ett år går fort så snart ses ni igen💗

Svar: Ja, och så pratar vi ju massa på whats up, eller jag och Myh iaf . :)