Vår resa!!!

Vi är så peppade på vår höstresa! Under två veckor kommer vi att vara iväg på Teneriffa. Vi valde att åka när det känns som allra mörkast och tråkigast här hemma.
Vi har inte riktigt lagt upp vår resplan ännu... (Jag tycker om att ha en detaljerad resplan, så att vi hinner se mycket och inte missar något!) Det vi har tänkt är att vi ska hyra en bil och åka på små roadtrips, vi ska vandra uppe vid bergen, besöka Teide som är högsta berget på ön, besöka små byar, äta god mat och så ska vi även sola och bada. Vi har valt att bo i lägenhetshotell så vi kan laga egen mat av öns råvaror, sen kommer vi även gå ut och äta på resturange med. Men det känns smidigt att laga egen mat om kvällarna när vi har en mini med oss.  Vi är ser verkligen fram emot den här resan, jag hoppas att den kommer bli lika minnesvärd som när vi reste i USA.
Extra gött känns det att vi kommer flyga i från Norrköping!
"Bara" 60 dagar kvar ;)
//Maddo

Kursanmälan

Skriv inläggstext

Det bästa med att det blir mörkare kvällar ute, är att stearinljusen plockas upp ur lådan och tänds igen.

Jag tycker det är så avkopplande och tända ljus efter mat och disk.

Jag brukar ge mig ut och gå en sväng efter jobbet med Baxter. Men idag efter jobbet åkte jag och handlade. Det kan vara en av de tråkigaste vardagssysslorna... eftersom jag kom hem senare än vanligt lockade soffan lite extra.
Nu ska jag läsa lite bloggar, läsa vidare i min bok sen hänga tvätt innan det är dags att sova.

Idag anmälde jag mig till en lydnadskurs i Linköping som jag ska gå med Vidar...nä! Baxter såklart (det där var inte ens kul).
Ser verkligen fram emot det då jag inte ens varit på valpkurs. Jag känner att jag behöver lite inspiration. Han behöver aktiveras min lilla energiboll.
Kommer bli så jäkla roligt! Det var därför jag skaffade hund från början, för att gå på lydnadskurser, och börja tävla. Dom ambitionerna gällande tävling är lite svåra att få ihop just nu i livet. En kurs känns tillräckligt bra. :) Tack vare att jag har en sån flexibel och bra arbetsplats så lyckades jag få till det här.

//maddo

Vardagen och en segeltripp

Hej Bloggen!
Sen ett par veckor tillbaka så kör vi på med vardagen. Det är ändå konstigt det där, att när semestern stundar så känns det som att vardagen aldrig kommer komma igen. Sen när den väl startar så känns det som att en aldrig har varit ledig.
Men det är skönt med vardag, jag blir mer effektiv då, sen är det kul att jobba igen. Tänkte som vanligt slänga upp lite bilder från mobilen och berätta vad jag gjort sen sist.

Vardag betyder att vänta på färjan... som jag och lillan åker varje morgon.
Även om jobbet har börjat igen har vi haft fantastikt fina kvällar. Vi har ätit middag på altanen nästan varje dag, och så har jag gott sköna lång promenander med Baxtern.
Bokläsandet fortsätter... Just nu läser jag denna fantastiska bok. En sak är säker, att jag hinner inte läsa samma mängd som när lillan var liten.

Ett av mina första uppdrag på jobbet var att marknadsföra nya tidtabellen, den blev en film och så bilden ovan.
Hela gänget är mina kollegor! Helt fantastiska människor, är så glad att de vill vara med på mina projekt!

Paulina har gift sig med sin Josef!!!
Jag var fotograf under bröllopet ock efter fotograferingen som höll på i ca 3 timmar så var jag inte så sugen på att fota mera haha.. Så under kvällen tog jag bara 3 bilder med min mobil. Här ovan är en bild på mig, Paulina, Linn och Amanda. Vi alla är hennes au pair vänner. Linn var au pair i samma familj som mig och kom året efter.

Jag och min blivande-i-framtiden-man!

Det bjöds på en kanon fest, efter en super god middag med fina tal.
Jag hade klippt ihop en film från möhippan som uppskattades massor. Det var roligt :)

I fredags efter jobbet så packade vi in oss i båten och drog ut på sjön. Så mysigt och få åka iväg tillsammans.
Vi hittade en husgrund på Styrsö, en ö vi har besök tidigare och som både jag och Vdidar tycker är så vacker.
Familjen är bäst!

Så vacker med alla gamla ekar.

Vi plockade lingon!

Min härliga unge!

Nu ligger pluttan och sover, jag ska gå och duscha...känner mig något ofräsch. Imorgon är det måndag igen. Augusti börjar närma sig sitt slut, det gäller att stanna upp och hinna tänka och känna efter. Varje dag som kommer och går är ju livet. Även om det är härligt att längta och se framåt är det viktigt att vara här och nu.
Något jag tycker att jag kan när vi är iväg med båten, är ute i skogen tillsammans och bara är.

Ett litet blandat osammanhängande inlägg från mig!