Varma dagar

Nu kommer jag visa några bilder i från ställer dör vi badar om dagarna. Det är den finaste och häftigaste plats jag någonsin har badat på. Det är lite svårt att få bilder, men hör är några.

Det är en fors nere i en canyon. Vattnet är sött och klart källvatten från berget. Du ser ner till botten på 5 meters djup. Det är både små och stora vattenfall. Tyvärr kan jag inte fota det stora med mobilen eftersom jag då
Måste simma dit. Men under det vattenfallet finns en liten grotta. Ni hör ju!! Paradiset. Vår lilla fisk badar för fullt!!
I måndags anslöt även Ylva och Magnus vänner till huset. De har två barn som är 7 och 9 år. Vibs leker med dom hela dagarna, speciellt med 6-åringen. Dom har så roligt tillsammans.
Vidars bror Emil
Vidars syster maja och hennes Jens.
Ny drink varje kväll. Lyxigt att ha en bartender i gånget.

Huset som vi bor i.
Kusin-Hilde och Vidar.
Jag och Vidar. Världens bästa
Människa!
Fin utsikt
Utsikten från huset.
Och jag måste ju spexa lite, som vanligt. ;)
(null)
Här åt vi efterrätt ikväll. Mycket gott och socker varje dag. Vibs är i himmelriket.
Imorgon ska vi besöka en matmarknad.
//Madeleine.

Duilhac-sous-Peyrepertuse

Nu är vi framme i södra Frankrike.
Bilresa gick bra hit, tog lite längre ön vad vi trodde. Nör vi kom fram blev det en skål, visning av byn och sen restaurangbesök.
Byn är heeeelt magisk och jättefin.
Här kommer en bildbomb från dagen.
//Madeleine

”New york fötter”

God frukost på hotellet.

Hej!
När jag var i USA och jobbade som Au pair i NY så skapade jag mina vänner uttrycket "new york fötter" det betydde att vi hade gått så mkt i NYC att vi blivit helt slut i våra fötter.
Den känslan har jag efter idag. Jisses vad vi har gått! Men även åkt tunnelbana.
Vi började med att åka upp till familia sagrada. Dock hade vi missat att vi skulle ha förbokat biljetter för att komma in. Vi fick beskåda mästerverket utan på.

Till Vibs stora glädje fanns där även en lekpark som hon lekte i innan vi gick ner till stranden.
Eller tog spårvagnen ner. Kollektivtrafiken här är väldigt bra.
Jag och Vibs tog ett dopp innan vi åt lunch vid strandpromenaden. Jag och Vidar åt goda Doradas (fisk).
(null)

Efter lunchen gick vi till Picasso museet och tittade på många av hans tavlor. Från tidiga år en som konstnär till slutet då gan hade hittat son typiska "Picasso stil" med hårda linjer, fyrkantigt, vint och färgstarkt.
Vi fick sedan och tog en fika sen gick vi hem och duschade och gav oss ut och pt middag. Det blev tapas idag med!

Kl 22 var vi hemma igen, då
Alla restauranger här öppnar så sent. Lillan somnade på två röda.
Imorgon ska vi hämta ut vår hyrbil och köra upp till Frankrike.